Stoeien met de koffer

Koffers pakken en schoonmaken! Dat staat op het programma vandaag. Ik ontbijt en lunch nog even voor het laatst en vervolgens maak ik de keuken leeg. Morgen ga ik niet meer thuis ontbijten, ik haal wel een broodje bij SubWay. Het beddegoed gaat in de wasmachine en ik...

Edison & Ford Winter Estates

Vandaag ga ik twee dingen doen die ik nog niet gezien heb tijdens mijn eerdere vakanties in Florida. Dit terwijl ik er al tig keer langsgereden ben. Ik begin 's ochtends met een ontbijtje en spring daarna even in het zwembad. Het is nog niet nog niet heel erg zonnig,...

Six Mile Cypress en Coconut Point

Vandaag eindelijk weer eens lekker uitgeslapen. Deze laatste dagen doe ik rustig aan had ik beloofd, dus ik voel mij gewoon een keer niet schuldig dat ik lang in bed blijf liggen. En lang valt bij mij ook wel weer mee, om half 10 zit ik aan de ontbijttafel met koffie...

Everglades

Vandaag sta ik vroeg op, omdat ik de hele dag wil hebben om lekker rustig aan door de Everglades te rijden en te wandelen. Als de wekker om half7 gaat, is het nog donker buiten. Binnen een half uurtje ben ik gedouched en klaar om te vertrekken. Bij de receptie vind ik...

Overnachten in Florida City

Vandaag ga ik weer lang in de auto zitten. Morgen wil ik namelijk de Everglades gaan doen en ik wil dit keer eens vroeg het park in, zodat het dan nog niet zo erg warm is en de natuur nog moet ontwaken. Aangezien het ruim 3 uur rijden is vanuit Cape Coral ben ik van...

Shoppen bij Miromar Outlets

Vandaag even een rustige dag, even niet naar een park. Het is tijd om inkopen te doen, en dat doen we natuurlijk bij Miromar Outlets, één van de grootse outlet centra van Florida met 140+ shops. Miromar ligt vlakbij het vliegveld van Fort Myers, voor mij een minuut of...

Cayo Costa State Park

Ik word vandaag weer wakker voordat de wekker gaat en spring er meteen uit. Vandaag ga ik naar Cayo Costa State Park met de ferry. Dit is een nog onbewoond eiland dat ligt boven North Captiva in west Florida. Ik smeer boterhammen voor de middag en pak voldoende te...

Myakka State Forest

Dit is alweer de 8e dag van mijn vakantie, ik zit nu dus al op de helft realiseer ik me. Toch gaat het altijd weer snel, zelfs nu ik alleen ben. Terwijl ik dit aan het typen ben, zit ik aan de koffie met een paar Oreo koekjes. Worden die ook in Nederland verkocht?...

Vandaag niet Cayo Costa State Park

Vandaag ga ik toch niet naar Cayo Costa State Park in Bokeelia. Ik heb mijn reservering net verzet. Dit omdat de ferry pas om 11:00 vertrekt en 15:00 alweer terug. Dat betekent dat ik net iets meer dan 3 uur heb op het eiland. Morgen vertrekt de ferry om 9:30, dus dan...

Relaxdag en Edison Mall

Vandaag heb ik een relaxdag op de planning staan. Geen plannen gemaakt, hoef nergens persé te zijn vandaag en ik ga genieten van 'niets' doen. De dag begint met een koffie en een boterham Jif (zo heet pindakaas hier) en ik check m'n mail en het nieuws. De tijd vliegt,...

SeaWorld

Vandaag ga ik dan naar SeaWorld. Ik sta lekker op tijd op omdat ik liever niet in het donker terug wil rijden vanavond. Dus uiterlijk een uur of 5 in de middag wil ik vertrekken. Toch kan ik niet goed op gang komen, Busch Gardens was toch redelijk inspannend...

Busch Gardens

Vandaag op tijd opgestaan, weer een eitje gebakken met verse koffie erbij. Beter kan een dag niet beginnen! Vandaag staat Busch Gardens in Tampa op het programma. Ik schreef gisteren nog dat het SeaWorld zou worden, maar daar ga ik morgen pas heen. Tampa is een uurtje...

Op safari in Okaloacoochee Slough State Forest

Vandaag was ik weer lekker vroeg wakker en heb ik in bed via RTL Gemist naar The Voice of Holland gekeken. Lekker relaxed wakker worden en toch niet te vroeg uit bed. Eitje bakken, koffie zetten en boterhammetjes smeren voor onderweg. Vandaag ga ik op safari! Nee niet...

Nieuwe netbook en andere inkopen

Ik had nog wel de wekker gezet om te voorkomen dat ik pas laat wakker zou worden. Maar dat was niet nodig, ik was om 05:00 al wakker. Lang leve de jetlag. Maargoed nog een keer omdraaien, en nog een keer... en nog een keer. Om 07:30 was ik het dan echt zat. Tijd om op...

Aangekomen in Cape Coral

Gisteren stond ik rond 05:30 op Schiphol, na eerst mijn auto in Zoetermeer bij het NS station in de buurt te hebben achtergelaten en vervolgens weggebracht door Edwin. Op Schiphol was het nog lekker rustig, al lijkt het soms wel of ik de enige ben die altijd binnen...

De tas is gepakt!

Waarschijnlijk ga ik weer het een en ander vergeten mee te nemen, maar ik geloof wel dat mijn cabinebagage compleet is!

Is de Dollarkoers gunstig?

De waarde van de Euro vs. de Dollar fluctueert nogal. Stond de Dollar een paar jaar geleden nog op 1,35, nu is de koers wel anders. Bij een goede Dollarkoers, betekent dat dat de koffer op de terugweg van een vakantie in Amerika goed gevuld moet zijn! Bij het boeken...

Red Box

Zit ik bijna moeilijk te doen om films op DVD te branden om mee te nemen.... maar waarom zou ik eigenlijk. Op heel veel plaatsen staat de zogenaamde Red Box, een automaat waaruit je een DVD kan trekken voor $1 per nacht. Dat is nogeens goedkoop een filmpje kijken en...

De weersverwachting

De weersverwachting geeft voor de komende dagen nog wel wat buien en onweer op, maar in Florida is dat juist wel lekker om af en toe een beetje af te koelen. Ook duurt het meestal maar een korte tijd. Een half uurtje ofzo... Weather Forecast | Weather Maps | Weather...

Volg mijn vakantie via deze blog

Aanstaande donderdag vertrek ik richting Florida, helemaal in m'n eentje. Ik heb er super veel zin in, ik heb nu een al beetje een comming-home gevoel omdat de regio voor mij inmiddels steeds bekender is geworden en ik ook plekjes weet te vinden die de eerste de beste...

Reisschema

Donderdag 30 september vertrek ik richting Florida. Hieronder vind je mijn reisschema en contactinformatie. Reisschema 30 september – 17 oktober: 30-09-2010          08:05    Vlucht DL0272 Amsterdam - Detroit,  aankomst  10:40                              12:10   ...

Dave Verzijl

Dit is mijn blog over mijn rondreizen. Het doel van deze blog is om familie en vrienden op de hoogte te houden en anderen te inspireren. Ik vind het erg leuk om reacties en vragen te ontvangen!