Noord-West Amerika is een niet erg bekend deel van Amerika voor vakantiegangers. Vaak worden reizen gemaakt van Los Angeles naar Las Vegas en weer terug naar San Francisco. Ook mooi, maar dit schitterende deel van Amerika hoort echt op je lijstje te staan. In de reisverslagen lees en zie je waarom 🙂

Dag 23: San Francisco

Het ontbijt in Adante Hotel is er niet eentje waar je je erg op zal verheugen, maar het is functioneel. Aangezien dit hotel een van de beter betaalbare is van de stad, mag je ook niet de wereld verwachten. Waarschijnlijk daarom ook dat er best veel Nederlanders zijn...

Dag 21: Avenue of the Giants

Rijden door de Avenue of the Giants Vandaag vertrekken we van Crescent City naar ons volgende hotel; Best Western Plus Humbodlt Bay Inn in Eureka. Na een klein uurtje rijden, komen we aan. We zoeken eerst wat te lunchen en bij gebrek aan een fatsoenlijke supermarkt...

Dag 20: Redwood National and State Parks

Redwood National and State Parks Crescent City ligt een klein stukje boven het Del Norte Coast gedeelte van Redwood National and State Parks. Dit zijn de vier nationale en state parken waar de redwood bomen (Sequoia sempervirens) nog zijn te vinden. Dit zijn de...

Dag 19: Via Oregon Coast naar Californie

We vertrekken vandaag bij tijds uit Portland richting Crescent City in Californië. Dit is een rit van 6 uur als je de snelweg neemt, maar wij rijden gedeeltelijk via de Pacifische snelweg US Highway 101 en plakken er daarmee nog een paar uurtjes aan vast. Het is niet...

Dag 18: Portland

Vandaag staat de stad Portland op de planning. Maar eerst is er stress om een portomonnaie die kwijt lijkt te zijn. Na alles overhoop te hebben gehaald, blijkt hij gewoon in het portomonnaie vakje van de rugzak te zitten. Tja, daar kijk je natuurlijk als laatste he ;)...

Dag 17: Tanger Outlets en Woodburn Company Stores

Vandaag hebben we op de planning staan om langs de kust van Oregon te rijden richting Portland. De Pacifische kust staat bekend om haar geweldige uitzichten en vuurtorens. Helaas echter is het vandaag niet zulk best weer. Het regent en het is mistig. We hebben dus...

Dag 16: Oregon Dunes en Pacifische kust

We gaan het rustig aan doen vandaag, hadden we nog met elkaar afgesproken. We slapen uit, zitten niet teveel in de auto en we zijn niet al te laat weer terug in het hotel. Oftewel we zitten, na een half warme douche, om 08:00 te ontbijten, rijden 100 mijl en we zijn...

Dag 15: Crater Lake National Park en watervallen

Vandaag hebben we weer een lange rit voor de boeg, met onderweg een aantal bezienswaardigheden. We rijden van Bend naar Reedsport, via Crater Lake National Park. We hadden nog de Lava River Coves willen gaan bezoeken, net onder Bend, echter is deze vandaag pas vanaf 9...

Dag 14: Smith Rock en The Cove Palisades State Park

De Motel6 waar we nu in zitten is niet een van de betere waar we tot nu toe in gezeten hebben. Maargoed, er staat een bed en we zijn toch bijna de hele dag op pad. Na een ontbijtje verzorgd door WalMart, begonnen we aan een korte rit naar Smith Rock State Park. Op...

Dag 13: John Day Fossil Beds National Monument

De dag begint vandaag regenachtig in John Day Fossil Beds National Monument. Het is slechts een graad of 8 als we uit bed komen. We beginnen met een ontbijtje bij ons Best Western hotel. We zijn de eersten van vandaag, waarschijnlijk omdat we al 6:45 gedoucht en...

Dag 12: Shoshone Falls en Oregon

Vandaag hebben we een redelijk langs rit voor de boeg naar John Day. Hier gaan we morgen de drie highlights van John Day Fossil beds National Monument bezoeken. Maar zover is het nog niet. Na een wat wafels, bagels en koffie bij Super8 gaan we even langs de WinCo...

Dag 11: Hagerman Fossil Beds National Monument

Vandaag waren we van plan het rustig aan te doen. De afgelopen dagen hebben we veel gereden en zijn we van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op stap geweest. Daarom vandaag even niet al te veel concrete plannen. We begonnen vandaag met een ontbijtje in ons Super8...

Dag 10: Craters of the Moon National Monument and Preserve

Eigenlijk was drie nachten in Yellowstone National Park te weinig om alles te zien. We hebben door de hoeveelheid aan geisers en andere geothermische activiteiten nieteens echt tijd gehad voor wat langere hikes. Je kan je makkelijk een week vermaken in het park als je...

Dag 9: Yellowstone’s Old Faithful, Castle en Grant geisers

Wat een dag vandaag. Gisteren hadden we al een dag met alleen maar hoogtepunten, maar vandaag is niet veel anders. Vandaag staat het zuidelijke rondje van Yellowstone op het programma. Dat betekent Norris - Canyon Village - West Thumb - Old Faithful - Madison. Een...

Dag 8: Hot Springs en Wildlife in Yellowstone

Vandaag staat het noordelijke rondje van Yellowstone op het programma. Dat betekent van Norris - Mammoth Hot Springs - Tower-Roosevelt - Canyon Village. We beginnen met een typisch amerikaans motelontbijt; bijna alles uit pakjes en kuipjes, geen kaas of vleeswaren....

Dag 7: Old Faithful in Yellowstone National Park

Vandaag verlaten we Jackson Hole en verruilen we Grand Teton National Park voor Yellowstone National Park. Yellowstone staat bekend om de geothermische activiteiten, ruim de helft van de wereldwijd te vinden geothermische activiteiten liggen in Yellowstone. Op...

Dag 6: Two Ocean Lake

Het zou vandaag niet al te warm worden en dat merkten we goed toen we vanochtend vroeg de motelkamer uitstapten. Het was slechts 10 graden. Met de broodjes gesmeerd, een vest aan en de tas gepakt (met poncho vandaag), zaten we rond 7:15 in de auto naar de Subway,...

Dag 5: Wandeling rond Jenny Lake

Na een lekkere bak koffie en het smeren van broodjes, begon voor ons de dag met een bezoekje aan de K-Mart. We gaan vandaag wandelen in Grand Teton National Park en daar komen beren voor. En wat gebruik je tegen lastige beren... juist; berenspray! Alsof het een mug is...

Dag 4: Van Salt Lake City naar Jackson

Vandaag zijn we vroeg uit Salt Lake City vertrokken naar onze volgende bestemming. De komende dagen gaan we Grand Teton National Park bezoeken en verblijven we in Motel6 in Jackson (staat Wyoming). De temperatuur onderweg is steeds zo'n 27 graden, bijna 10 graden...

Dag 3: Bonneville Salt Flats en Uinta National Forrest

We waren vanochtend weer lekker vroeg wakker en zaten om 07:00 alweer met een koffie in onze handen. Maar we hebbebn een vol programma voor vandaag dus we zitten rond half 8 in de auto richting de Bonneville Salt Flats, een uur rijden vanuit ons hotel. De Salt Flats...

Dag 2: Salt Lake City verkennen

De dag begon voor ons vroeg vanwege de jetlag. Daarom stonden we al om 07:00 koffie te tappen bij de lobby van ons motel, waarna we via een blokje om lopen bij de SubWay om de hoek een broodje hebben gegeten. De volgende stop is de WalMart voor de nodige inkopen als...

Dag 1: Schiphol, Atlanta, Albuquerque, Salt Lake City

We waren vrijdag bij tijds vertrokken met de trein richting Schiphol, zodat we drie uur van te voren aan zouden komen. Onderweg kregen we echter een melding van de Schiphol App dat de vlucht vertraagd is met twee en een halve uur. Al snel keken we of er misschien een...

Goede voorpret is de halve vakantie

Onderdeel van een goede vakantie, is voorpret. Voor mij betekent vakantie in Amerika: shoppen! En zeker nu we door de staat Oregon reizen, waar geen state tax wordt geheven. Zo'n state tax is in New York bijvoorbeeld 14%, in Florida 7% en in Oregon dus 0%. Uiteraard...

Aftellen naar de vakantie; nog 10 dagen

De vakantie komt steeds dichter bij. Nog 10 dagen en dan zitten we in het vliegtuig richting Salt Lake City in Amerika. Dit zou weleens de stad kunnen worden van de nieuwe president van het land; Romney. Laten we maar hopen dat dat niet zal gebeuren. We hebben er in...

Rondreis door Noord-West Amerika!

Mensen die mij een beetje kennen, weten dat ik fan ben van Amerika. Tot op heden ben ik een keer of 8 naar Florida geweest, heb ik New York bezocht en heb ik de Westcoast Triangle gedaan (Los Angeles - Las Vegas - San Francisco). Dit jaar ga ik samen met Erik een...

Dave Verzijl

Dit is mijn blog over mijn rondreizen. Het doel van deze blog is om familie en vrienden op de hoogte te houden en anderen te inspireren. Ik vind het erg leuk om reacties en vragen te ontvangen!