Gebouw in Apalachicola

Gisteren heb ik voor het eerst van de vakantie lekker een bad genomen. Tijdens het badderen heb ik mijn blog geschreven. Ik was lekker bezig tot op een gegeven moment de hoteltelefoon een paar keer ging. Die liet ik gaan omdat ik niets verwachtte en het vast wel iemand was die per ongeluk van kamer naar kamer belde en daardoor bij mij uit kwam. Even later hoor ik gebonk op de deur en ga ik toch maar even kijken. Al zijn er overigens hotels waar ik ’s avonds om 11 uur de deur niet open gedaan zou hebben. Je weet maar nooit wat er voor de deur staat. Maar het was goed volk; een hotelmedewerker. Of ik toevallig aan het douchen was. Jahoor heb ik weer, gebruik ik een keer het bad – krijg je meteen vragen erover 😉

Blijkt dat er een lekkage is en dat ze het water af moeten sluiten. Oftewel ik moest half gewassen mijn bed in vanacht. De volgende ochtend was er alleen nog warm water en ben ik na het ontbijt gaan klagen. Ik kon in een andere kamer – die net schoon gemaakt was – van de badkamer gebruik gaan maken. Als genoegdoening stelde ik een gratis 2e nacht voor, maar verder dan $10 korting kon men niet gaan. Ach nouja shit happens. Er waren dit keer wél hamburger patty’s dus dat maakt veel goed 😉

Piggly Wiggly

Na het uithecken rij ik nog wat door het plaatsje om wat foto’s te maken van de mooie authentieke huizen en gebouwen. Het doet wel een beetje Key West aan, de Victoriaanse bouwstijl. Bij de SubWay haal ik een footlong BLT voor onderweg, tank ik de auto vol en ik check nog even de lokale supermarkt. Zie ik daar een medewerker lopen die zich wel heel erg voor schut laat zetten; op zijn t-shirt staat “PIG STAFF” (varken medewerker). Het shirt past goed bij z’n figuur!

Dolfijn

Met het middageten op zak rij ik richting St. Georges Island. Eerst maak ik een stop bij de voet van de brug die naar Apalachicola leidt voor een paar foto’s van brug en plaatsje. Vlak langs de waterkant zie ik ineens een aantal dolfijnen zwemmen in rondjes en zo nu en dan laten ze zich zien. St. Georges Island is voor een groot gedeelte natuurgebied. Voordat ik het park in rijd, stop ik bij een hotel om van hun internet gebruik te maken zodat ik via VoIP naar huis kan bellen en boek ik mijn hotel voor komende nacht. Ik verblijf dan in Super8 te Panama City uiteraard wer met een 15% kortingscode die je makkelijk kan vinden na een zoekopdrachtje op Google. Als ik dat geregeld heb, rij ik het park binnen.

Mooi strand met donkere lucht

St. Georges Island is een redelijk smal eiland met één doorgaande weg. In het park zijn langs de weg hier en daar parkeerplaatsen met een paadje naar het strand. Het is er heel rustig en je hebt praktisch het strand voor jezelf. De enige waar je het mee moet delen, is een schilpaddennest en een groep van enkele tientallen pelikanen die een stukje verderop aan het vissen zijn. Ik ga lekker het water in, de temperatuur is heerlijk aangenaam. Het spettert wel een beetje en boven het vaste land hangen donkere wolken en onweert het zo nu en dan. Na een kleine drie kwartier komen de donkere wolken mijn kant op en gaat het harder regenen en waaien. Ik ga weer richting auto en rij het park verder in en maak hier en daar nog wat foto’s als het even opklaart.

Dairy Queen Popcorn Shrimp

Inmiddels is het al weer halverwege de middag en ga ik maar aanstalten maken om naar mijn volgende bestemming te rijden; Panama City. Hier kom ik tegen een uur of 7 ’s avonds aan maar ik krijg een bonusuur, want ik ben een zone terug in de tijd gereden. Het is hier nu 7 uur vroeger dan in Nederland i.p.v. 6. Eenmaal bij het hotel aangekomen, check ik in en douche ik het zeewater van me af. Daarna ga ik door naar de Dairy Queen voor een basket Popcorn Shrimps en een Strawberry Cheesecake Blizzard. Jummie! Weer terug in het hotel ben ik zo moe dat ik meteen in slaap kan vallen, maar kijk ik nog een tijdje tv en schrijf ik deze blog. Morgen een dagje Panama City!

Dag 7: via Wakulla Springs naar Apalachicola
Dag 9: Panama City Beach