Vanochtend ging de wekker al om 05:00. We zijn in Eindhoven en vliegen vanaf Brussel naar Seoul. Op het station van Eindhoven pakken we de IC bus van de Deutsche Bahn naar Antwerpen. Dit is een snelbus die rijdt tussen Dusseldorf, Eindhoven en Antwerpen. We hebben met 5 andere reizigers de nieuwe, luxe bus voor onszelf. Dat werd dus lekker de bank op slaapstand en na ruim een uur hobbelen over de Belgische snelweg kwamen we aan op het station van Atwerpen. Na een Starbucks pakken we daar de Nederlandse trein naar Brussel.

Eenmaal aan het inchecken in Brussel voor onze Alitalia vlucht naar Seoul hoor ik de baliemedewerker wat woorden als ‘problema’ gebruiken. Even schiet door ons hoofd of het iets te maken kan hebben met de error fare die we geboekt hebben. Maar dat blijkt niet het geval, het systeem werkt niet mee bij het printen van de tweede boardingpass. Na een telefoontje naar een collega wordt het verholpen en hebben we onze boarding passen in handen.

De Alpen

Het eerste stukje van de vlucht is maar een paar uurtjes en voor we het weten zijn we er al weer. Onderweg hebben we nog mooi uitzicht over de besneeuwde Alpen.

Koreaanse vliegtuigmaaltijd

In Rome hebben we anderhalf uur om de tweede, lange vlucht te halen. Deze vlucht van bijna 11 uur gaat nu rechtstreeks naar Seoul. Het vliegtuig is maar voor 2/3 gevuld. Gelukkig kunnen we lekker slapen en valt het daardoor nog wel mee. We doen alvast wat voorproefwerk door Koreaans te eten. Best prima te doen voor vliegtuigvoer :-p

PIR rapport

Eenmaal aangekomen gaat het tot aan de bagageband redelijk vanzelf. Echter zijn we de laatsten die nog aan het wachten zijn bij de band en stopt deze. De koffers zijn op. Maar onze koffer dan? Die blijkt niet meegekomen te zijn. Net als de koffers van een aantal andere passagiers. Wel vervelend, want al onze schone kleren zitten er in. Maar goed we laten een PIR rapport opmaken en maken ons er maar niet al te boos of ongerust over. Zodra de koffer binnen is, wordt hij naar ons hotel gestuurd.

Voor 10.000 Won rijden we met bus 6002 van de luchthaven naar ons hotel; Ibis Ambassador Insadong. We staan nog even in de file, maar het valt mee; na een uurtje zijn we er. We checken in, checken de kamer en zijn vervolgens weer redelijk snel buiten.

Bimbibap en egg roll eten

Na een koude cola bij de McDonalds, stappen we een willekeurig Koreaans restaurantje binnen. Het voelt nog wat onwennig omdat het er niet direct luxe uitziet, maar het zier er allemaal wel schoon uit en lijkt toch wel een prima plekje. We bestellen iets wat we kennen Dolsot Bimbibap en iets wat we niet kennen; Egg Roll. De Bimbibap is een rijst die geserveerd wordt met gekruide groenten en een (rauw) ei. Het wordt geserveerd in een stenen schaal die uit de oven komt en door het eten te mixen in de bak, nadat het op je tafel staat, bak je zelf de ingrediënten. Erg lekker! Natuurlijk wordt het een en ander geserveerd met Kimchi en aanverwante bijgerechten. We zijn in totaal 16.000 Won kwijt.

Dolsot Bimbibap

Dave met 32cm ijs

Helaas dus hebben we nu geen schone kleren bij ons. En om met tegen de 30 graden rond te lopen in je lange broek is niet echt een pretje. We gaan dus maar richting de voor ons vertrouwde H&M om nieuwe korte broeken te kopen. Deze winkel ligt in een shopping district met heel veel winkels en streetfood. Nadat ik geslaagd ben bij H&M, kan Majkel ook slagen bij Forever21. Tussendoor slagen we beiden bij de ijscoman, waar we een 32 centimeter softijs bestellen 🙂

Kimchi, bulgogi en ander Koreaans eten
Dag 2: Gyeongbokgung en Deoksugung in Seoul